Для початку поясню. Під електронною надбудовою я розумію певний програмного апаратний комплекс (ПАК), що дозволяє ефективно управляти тими процесами, які формалізовані і впроваджені в компанії. Звучить трохи сухо, але мова стандарту ISO найбільш точно описує методи управління процесами в компанії.

 

 

Отже, почнемо з найпростішого і найбільш популярного рішення - CRM. Найпоширеніша помилка у і одночасного найбільш часта причина розчарувань в ПАК, це думка про те, що з їх появою в компанії, розвиток підприємства, його прибуток або що то ще вийде на новий рівень. Причин такого омани декілька. По-перше, винні самі виробники ПЗ. Вони розповідають про готові вбудовані рішення, описані процеси та інші «коржики» які поставляються разом з продуктом. Так, якийсь процес в ПО описаний, та практично всі рішення якщо не «бест практікс» то дуже поруч лежали. Ви купіть і отримаєте практично краще рішення вашої задачі. Зупинимося на цьому. З точки зору продажу ПО все зроблено правильно. Продавець дистанціює свій продукт від інших. А що відбувається з Вашою компанією? Ви отримуєте унікальне рішення? Швидше за все ні. Крім того, Ваш відділ маркетингу (продажів, збуту не важливо зараз як Ви його назвали) отримує на додачу до природного опору змінам ще й дуже серйозний конфлікт: з одного боку, співробітники змушені працювати з новим ПАК, з іншого боку він (у більшості випадків) не враховує ті особливості відділу, які дозволяють зробити саме Вашу пропозицію на ринку унікальною. У кращому випадку така система використовується як дорогий спеціалізований замінник «МС офіс», який вміє будувати воронку продажів і має гарний інтерфейс. Як би це сумно не було, але в дев'яти випадках з десяти відмова від формалізації процесів і забезпечення їх надалі ПАК, обумовлений невдалою спробою впровадження. А, враховуючи культуру і традиції користування ПЗ в нашій країні, можна сміливо говорити, що більшість впроваджень було на без оплатній основі, і багато проводили його самостійно. Я не збираюся оцінювати вміння працівників відділів встановлювати ПЗ. Тут, як кажуть, великого розуму не потрібно. У більшості випадків «вивантажене і встановлене» починає відразу працювати. Питання тільки в тому, який результат цієї роботи.

Отже, повернемося до початку. Я почав з того, що процеси в компанії повинні бути формалізовані і впроваджені. Зауважте саме у такому порядку. Сам факт формалізації: опис, документування, узгодження і прийняття, говорить про те, що Ви працюєте системно. Тобто не здогадуєтеся або відчуваєте, а саме знаєте, як працює та чи інша ділянка, знаєте контрольні точки і критерії зміни. Як Ви це описали не настільки важливо, відповідно до вимог ISO чи опустили деякі бюрократичні елементи. Головне - у Вас є карта процесу, а це означає, що його можна описати і зрозумілим для комп'ютера способом. Що в свою чергу означає, що Ваше підприємство отримає в особі ПАК допомогу, а не додаткову проблему.

Тепер можна перейти безпосередньо до продуктів.

Готовий продукт складається з двох частин. Перша частина установка самого ПАК, друга приведення його у відповідність до ваших потреб: внесення карт процесів, документів супроводу і, найголовніше, навчання вашого персоналу роботі в новому середовищі. Якщо сумнів у тому, що впораєтеся без сторонніх допомоги ще залишилися, значить Ви або не зовсім ясно уявляєте обсяг робіт, або ваша компанія настільки велика, що ви можете дозволити собі тримати бізнес консультантів і програмістів в штаті. Перевірити останнє дуже легко, ось приклад: більшість людей для того, щоб перелетіти океан купують квиток на літак. Якщо ж ви гостро потребуєте частих перельотів, то у Вас є свій «еірджет», ну або Ви володієте авіакомпанією. Сподіваюся аналогія зрозуміла :).

Повернемося до першої частини питання, а саме сам ПАК. Знову-таки, питання сервера, на якому Ви встановите програми може бути вже вирішене. Якщо ні, то у випадку з CRM підійде пк середньої продуктивності. Почнемо з CRM, оскільки саме продажі показують швидкий ефект від впровадження, на відміну від виробництва або постачання, продажі менш інертні, хоча і менш вагомі в загальному балансі компанії. Тим не менш, саме успішне впровадження ПАК в продажі і маркетинг, зазвичай, схиляють керівництво до впровадження загальної та комплексної системи управління. Я навмисно не використовую термін ERP, так як в компаніях з чисельністю співробітників до 1-3 тисяч, на мій погляд, ERP абсолютно не доречний.

Отже, програми діляться на два табори. Перші поширюються безкоштовно, за друге доведеться заплатити, і заплатити не мало. Ви здивуєтеся, але мені більше імпонують без платні, хоча на багатьох платних рішеннях пропонуються комісійні досить щедрі для бізнес консультантів. Причина до смішного проста: між ними немає істотної різниці, а політика з відкритим вихідним кодом додатків, в більшості випадків, більш виграшна для кінцевого споживача, на відміну від рішень з комерційною ліцензією. У будь-якому випадку ми надає право вибору клієнтові, природно, забезпечивши його при цьому даними для прийняття рішення.

Якщо говорити про повну вартість організації рішення для вашого підприємства, то вона складатиметься з наступних етапів:

1. Оцінка актуальності формалізованих процесів;

2. При необхідності актуалізація або формалізації процесів, замір ефективності ділянок реалізації;

3. Підготовка даних для прийняття рішення у виборі платформи та апаратного фактора ПАК;

4. Реалізація ПАК;

5. Внесення у ПАК ваших бізнес-процесів і документів;

6. Навчання співробітників роботі з ПАК;

7. Перевірка знань і умінь співробітників Вашої компанії стосовно ПАК;

8. Оцінка актуальності впроваджених процесів;

9. Внесення змін, коригувальних дії;

10. Замір зміни ефективності після впровадження ПАК.

Час впровадження залежить від розміру Вашої компанії, організованості та опору змінам, в загальних випадках вест цикл впровадження займає від одного до трьох місяців.

Наше основне відміну від компаній торгують ПО в тому, що наша мета - прибутковий бізнес наших клієнтів. Саме це дозволяє нам заробляти репутацію і отримувати прибуток

Звернутись за консультацією можна а цим посиланням.